Stanje na trasi SPP-a 08/2023 (nakon velikih nevremena koja su zahvatila naše gorje)

 

Dionica Krndija i dionica Papuk SPP-a su prohodni u potpunosti bez problema osim nekoliko dijelova gdje je malo bujnija vegetacija pa je potrebno malo više pažnje za prolazak staze.

Dionica Psunj:

Spust sa livade prema Manastiru Pakra je jako zarastao i potpuno je neprohodan. Za obilazak se može koristiti alternativa starim neoznačenim planinarskim putom. Kod starog odbačenog štednjaka, koji stoji na početku spusta prema manastiru, nastavi se ravno i prati jedva vidljivi put. Preporuka je koristiti GPS trag kao što sam i ja, iako znam za taj put i prošao sam ga prije, ali s obzirom na bujnu vegetaciju puno je lakše proći daj dio uz pomoć GPS-a.

2,5 km nakon Velikog Javornika na spustu prema Gornjim Grahovljanima treba obratiti pažnju na oštro skretanje da ga ne promašite, jer je na tom dijelu napravljena nova šumska makadamska cesta a nema nikakvih oznaka za to skretanje.

Nastavak spusta prema Gornjim Grahovljanima je isto u jako lošem stanju zbog sječe, slabe su markacije i treba dobro obratiti pažnju da se ne izgubi put. U nastavku je i put jako izrovan ogromnim vagašima od teške mehanizacije.

Put od Čaklovačke kule do Omanovca je većim dijelom u redu uz pokoje srušeno stablo, koje se da obići i ne predstavlja neki veći problem.

Od Omanovca do Brezovog polja na dosta mjesta je potrebno sići sa staze i obići porušena stabla, a na mjestima gdje postoji alternativa bolje je i proći šumskom makadamskom cestom.

Spust sa Brezovog polja do Strmca je većim dijelom prolazan bez problema. Ima nekoliko porušenih stabala koji se mogu obići bez problema.

Dionica Babja i Požeška gora:

Dionica je neprolazna i ne preporuća se obilazak ovog dijela SPP-a dok šumarija ne odradi svoj dio posla i ne ukloni porušena stabla. Ja sam prošao ovu dionicu uz jako velike poteškoće, od provlačenja, puzanja, preskakanja do prolaska kroz šumu do čak 2 km udaljenosti od same trase SPP-a uz konstantno praćenje pozicije na GPS-u, kako bi obišao lom koji je tu nastao. Sama trasa SPP-a je u potpunosti neprolazna tj. zakrčena srušenim stablima. Detaljnije o pojedinim dionicama u nastavku

Prvi dio od Strmca do Baćin Dola je ok i tu je moguće proći. Ima po koje srušeno stablo, ali ne predstavlja problem.
Uspon do Kule Gračanica je već malo veći problem i tu ima dosta porušenih stabala i jako je teško proći, ali uz dosta opreza može se provući i zaobići, ali se ne preporuća jer ima dosta grana koje vise i predstavljaju opasnost od padanja. Alternativa može biti: ne skretati ubrdo markiranim putom nego nastaviti šumskim putom (kojim smo došli iz Baćin Dola), na račvanju ići lijevo i tako doći do odlazne markcije, koja vodi u lijevo do Kule a u desno prema Kapavcu.
Od kule Gračanica do nekih 150m prije Kapavca je isto tako gotovo nemoguće proći. Zadnjih 150m do Kapavca prolaza jednostavno nema i nemoguće je proći. Na tom dijelu je toliko loma da je nemoguće preskakati ili se provlačiti nego sam prolaz pronašao okolo kroz šumu. Za prolazak tih 150 m do Kapavca mi je trebalo pola sata, uz konstantnu upotrebu GPS-a pomoću kojeg sam pratio smjer prema Kapavcu. Bez pomoći GPS uređaja nebi bilo moguće proći ovaj dio.
Sam vrh Kapavac je potpuno devastiran. Pečat je nedostupan. Nalazi se u kutiji duboko zabijenoj u zemlju pod drvetom koje se izvalilo. (slika)
Radnici rade na uklanjanju stabala na prilazu Kapavcu, ali to će potrajati dosta dugo. 

Nastavak od Kapavca do Piljane je isto tako u potpunosti neprolazan i tu sam u nekoliko navrata silazio kroz šumu udaljavajući se od same trase SPP-a čak i do 2 km da bi uspio nekako doći na Piljane, kroz potpuno divlji teren.
Od Piljane do Maksimovog Hrasta nije moguće doći trasom SPP-a. Tu sam u jednom trenutku presjekao put kroz šumu do novo probijene šumske ceste te se uspio vratiti do Maksimovog Hrasta sa istočne strane trasom SPP-a. Nastavak puta prema Kamenu je isto neprolazan, ali se može proći alternativnim putom novim šumskim makadamom i onda kroz šumu sa ceste doći do križanja na Kamenu.
Od Kamena do Crkvenih Vrhovaca se može proći trasom SPP-a, uz puno teškoća i silazaka sa staze da bi se zaobišlo porušena stabla. Napominjem moguće je proći uz jako velike poteškoće, ali se ne preporuča jer ima dosta grana koje vise i predstavljaju opasnost od padanja.
Nastavak od Crkvenih Vrhovaca do Bučja je prolazan. Problem predstavlja spust sa Klikuna do Požeške Koprivnice koji je gotovo ne prolazan jer je zarastao, ali tu se može iskoristiti alternativa i makadamskim putom se spustiti sa Klikuna u Požešku Koprivnicu.

Dionica Dilj:

Od Bučja do KT sv. Martina ne preporučam koristiti put kroz šumu preko Glave, jer je jako teško prolazan zbog bujne vegetacije, bolje je ići okolo cestom kroz Lovčić.
Od sv. Martina do Grižića je put prohodan, ali treba računati na bujnu vegetaciju.
Od Čelikovića do Pljuskare je prolazno, ali uz jako puno opreza jer tu ima puno loma stabala i opasnosti od polomljenih grana koje vise sa drveća. Potrebno je i obratiti dodatnu pažnju na orijentaciju jer je dosta markacija nastradalo u lomu.
Od Pljuskare do pl. doma Đuro Pilar je staza većim dijelom očišćena i prolazna uz pokoje provlačenje i obilazak.
Dionica od Đure Pilara do Rastušja kroz šumu Striborovu je u potpunosti očišćena i prolazna.
Od Rastušja do Ljeskovih voda nije moguće proći trasom SPP-a i ne preporuča se prolazak jer je ta dionica u jako lošem stanju i tu ima jako puno loma i jako puno opasnosti od polomljenih grana koje vise sa stabala. Mora se dosta skretati sa staze i prolaziti kroz šumu uz pomoć GPS-a.
Nastavak do Čardaka je većinom prolazan uz pokoji obilazak srušenih stabala.
Od Čardaka do Borovika je stanje u redu i prolazno je, ali treba računati na bujnu vegetaciju na jednom kraćem dijelu prije prelaska ceste kod Slobodne vlasti.

U nastavku galerija fotografija, ali uzmite u obzir da najgore dionice nisu obuhvaćene slikama, jer u tom trenutku prolaza mi je zadnje na pameti bilo slikati jer sam tražio načine kako proći i ostati čitav.
Ukoliko netko ima kakvih upita može me slobodno nazvati na 091/1777-907, ali opet napominjem dionice su neprolazne i ne preporučuje se prolazak.

Pratite i dalje objave o stanju na trasi SPP-a, redovno će biti izvještaji o prolaznosti dionica.

Daniel Križanec