Planinarski put Gardun

• Dnevnik: cijena 25 kn, posljednje izdanje iz 2002. godine
  • Upravitelj: HPD Tikvica, Županja
  • Osoba za kontakt: Berislav Tkalac
  • E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  • Adresa: 32270 Županja, Matije Gupca 35
  • Telefon: 032 /833 351
  • Mobitel: 099 /676 4736

Kontrolne točke

1. Grabovac (115 m)
  2. Izvor Javor (155 m) – zamjena za Vidikovac (210 m)
  3. Rajzerov sto (265 m)
  4. Surevica (216 m)
  5. Sveti Petar (110) – kapelica je neobavezna KT

Ostalo

• Vrsta priznanja: numerirana značka
  • Vrijeme potrebno za obilazak: 4 sata
  • Duljina puta: 17 km, prilazni put 7 km i kružna staza 10 km
  • Opis puta: radi manjih izmjena na trasi opis puta u dnevniku je zastario
  • Godina osnutka: otvorenje staze bilo je 24.11.2002.
  • Na KT nema žigova: treba se slikati na svakoj KT i poslati ih poštom ili mailom kao dokaz
  • Žigovi se nalaze kod vodiča: po ovjeri dnevnika žigovi će biti utisnuti u dnevnik

Kratak opis puta

Od željezničke stanice Garčin do Grabovca je 7 km. Kod ambulante treba skrenuti na makadamsku cestu a oznake se nalaze na betonskoj banderi. U zaseoku Surevica kod križa treba skrenuti lijevo a oznaka je na starom hrastu. Kod kapelice Sv. Petra stoje putokazi za Grabovac i treba skrenuti desno. Sv. Petar je neobavezna KT i tko želi može se slikati ispred kapelice. Grabovac je KT 1 i treba se slikati ispred kapelice. Makadamskom cestom nastavljamo ravno prema sjeveru i kod metalne rampe ukopanim stepenicama silazimo do KT 2, izvora Javor pored kojeg se treba slikati. Vratimo se do rampe i nastavimo cestom do šumskog okretišta gdje skrenemo prosjekom u desno uz brdo do KT 3, Rajzerov sto. Slikati se uz kontejner radio amatera. Put nas dalje vodi grebenom do starog groblja Surevice gdje bi se trebali slikati uz metalni križ koji stoji na betonskom postamentu. Staza je kružna.

Ostale informacije

Od Grabovca do lovačke kuće Prezdanak je 3 sata hoda. Od Grabovca do Čardaka je 4 sata hoda.
Vode uvijek ima na izvoru Javor. 15 minuta od Grabovca je izvor Zvečaj koji u sušnim godinama preko ljeta nema vode. Za velikih kiša voda na izvorima se zna zamutiti. Put je trasiran kroz visoku šumu hrasta kitnjaka, bukve i graba. U predjelu Surevice ima sađene crnogorice te voćnjaka i oranica. Tu je dobar vidik na sela u ravnici i brdo Vučjak u B i H. U predjelu Hajdučki dol izlazimo iz šume na makadamsku cestu i poslije tri minute hoda po cesti skrenemo desno ponovo u šumu i prosjekom uz brdo dolazimo do groblja. Tu se nalazi interesantna bara dužine oko 100 m i 5 m širine. Dubina ovisi o vodostaju no u prosjeku je oko 1,5 m. Potok koji izlazi iz tog malog jezera-bare zove se Berevac. On ide paralelno sa makadamskom cestom koju poslije 1,5 km presjeca i nastavlja put prema Topolju a
na tom mjestu lovci iz Lapovaca napravili su lijepu nadstrešnicu. Lovačke nadstrešnice nalaze se na KT 2 i 5 minuta od KT3. Na KT 3 radio amateri iz Bickog sela imaju kontejner i nadstrešnicu.

[Karte u većoj rezoluciji trenutno možete preuzeti u jpg formatu klikom na sliku]